IMPRESS 3: Servisní zpravodaj Advance


V posledních týdnech se k nám dostaly informace, že několik pilotů na IMPRESS 3 mělo potíže s vytažením záložního padáku. Samozřejmě, takové zprávy nebereme na lehkou váhu. S různými piloty a dealery jsme provedli a vyhodnotili stovky vytažení. Po detailních analýzách a komunikacích s certifikačními úřady jsme dospěli k uspokojivému závěru – současný systém pracuje za předpokladu dodržení technických podmínek a instrukcí v manuálu naprosto bez problémů.

Je zřejmé, že bez ohledu na typ, se vždy vyskytnou nastavení, při kterých výrobek nepracuje správně. Tomuto se lze vyhnout důkladnou zkouškou kompatibility – vyžadovanou při každé instalaci záložního padáku.

Po vykonání všech těchto testů jsme došli k závěru, že vzorec vypočítávající objem záložního padáku (váha v kg x 2,7 = objem v litrech) udává pouze hrubou přibližnou hodnotu. Odteď tedy budeme specifikovat maximální objem u každé velikosti sedačky. IMPRESS 3 ve velikosti L zůstává na 7 litrech, velikost M se mění na 6,5 litrů a velikost S má maximální objem 6 litrů

Tento rozsáhlý testovací program pro nás byl velmi přínosný. Na jedné straně můžeme s jistotou říct, že je systém v naprostém pořádku. Na straně druhé můžeme, na základě nabytých zkušeností, pozměnit vnitřní kontejner tak, aby i při vícerých kombinacích fungoval bezchybně.

Všichni současní i budoucí piloti létající na IMPRESS 3 budou mít z tohoto vylepšení užitek – rozhodli jsme se všem majitelům IMPRESS 3 dát tento nový kontejner zcela zdarma. Nahradí i verzi z ledna 2012, která přinesla značné vylepšení v oblasti maximálního možného objemu. Pilotům, kteří tuto verzi zakoupili, bude kontejner vyměněn.

  Často kladené dotazy Co bylo změněno na novém kontejneru?

  • Nový kontejner má popruhy nahoře. Takto vznikne konstantnější tah a tím snadnější uvolnění.
  • Délka spojení mezi kontejnerem a klikou je kratší, takže uvolnění bude snazší pro piloty s kratšími pažemi – lepší úhel paží umožní zabrat větší silou.
  • Spojovací popruh má asymetrický tvar – tím se lépe otevře dolní zip

  Proč se změnily maximální povolené objemy?

  • Objemy byly předefinovány na funkční prvek velikosti sedačky, i přesto, že je stejný kontejner použit u všech sedaček. U velikostí S se objem mění na 6 litrů, u velikostí M na 6,5 litrů. Objem u velikostí L zůstává 7 litrů.
  • Kalkulace objemu s ohledem na váhu záložního padáku (váha v kg x 2.7 = objem v litrech) je pouze přibližná. Nové hodnoty zvyšují toleranční rozpětí tohoto váhového vzorce.
  • Poté, co byl záložní padák čerstvě složen, může se jeho objem následně zvětšit až o 30%. Jakožto lehká a kompaktní sedačka byla IMPRESS 3 navržena k použití s nejnovějšími moderními záložními padáky. Staré, těžké a masivní záložní padáky v podstatě pro tuto sedačku vhodné nejsou.

Můžu pořád létat se starým kontejnerem?

  • Pokud byla správně provedena zkouška kompatibility a systém pracuje bezchybně, je možné se starým kontejnerem létat, než bude dostupná a nainstalovaná nová verze. Zásadně doporučujeme, aby si všichni piloti zajistili nový kontejner a všechny staré zmizely z oběhu – zejména vzhledem k nákupům z druhé ruky.

  Jakým způsobem se záložní padák z IMPRESS 3 vytáhne?

  • Záložní padák se vytáhne soukavým pohybem do boku. Stejně jako u klasických „šuplíkových kontejnerů“ není možné záložní padák vytáhnout směrem nahoru.

Kde získám nový kontejner?

  • Nový vnitřní kontejner dostanete u vašeho dealera ADVANCE, kde jste sedačku koupili. Je nutné, aby záložní padák instalovala kvalifikovaná osoba. Nové kontejnery budou z Advance rozesílány po 26. březnu 2012

Jak poznám, že se jedná o novou verzi kontejneru?

  • Nový kontejner má červeně lemované spojení s klikou (viz. obr). Navíc už nemá vysvětlivky na spodní straně – tyto 4 důležité body jsou místo toho uvedeny v „Bezpečnostním manuálu“.

Jaké problémy se už vyskytly?

  • Objem vloženého záložního padáku byl příliš veliký,
  • po první instalaci do nové sedačky seděl záložní padák výborně, po opakovaném složení byl příliš veliký
  • Záložní padák nebyl složen podél vnitřní stěny kontejneru (nesmí být vložen v kontejneru napříč)
  • Záložní padák byl vytažen přímo nahoru, místo soukavým bočním pohybem
  • Menší piloti s kratšími pažemi nemohli záložní padák vypustit, neboť s takovým úhlem paží nedokázali vyvinout tolik síly.

Kde najdu více informací?

  • Všechny materiály a dokumentace budou brzy uvedeny hlavně v příručce. Pracujeme také na novém filmu, který vysvětluje manipulaci se záložním padákem. Příslušné informace vám poskytne i certifikační úřad nebo odborník na balení padáků. V případě jakýchkoli dotazů neváhejte kontaktovat náš tým podpory na support(at)advance.ch

Na co si při instalaci záložního padáku musím dát pozor?

  • Záložní padák musí být složen podél vnitřní stěny kontejneru (nesmí bít vložen v kontejneru napříč)
  • Objem nesmí být příliš veliký
  • Po každé instalaci či přebalení se musí provést zkouška kompatibility – vytažení.

Jaké faktory mohou negativně ovlivnit vypuštění záložního padáku? Následující faktory mohou zabránit nebo zdržet odhození záložního padáku, zejména působí-li společně.

  • Záložní padák je příliš veliký, takže jeho objem je příliš veliký pro vytažení vnitřního kontejneru
  • Záložní padák nebyl složen podél vnitřní stěny kontejneru a nesedí přesně
  • Záložní padák nebyl vytažen, odhozen správnou technikou
  • Při velikém přetížení (větší, než 3g, nebo ve spirále)

  Podle posledních testů tvoří vnitřní kontejner na záložní padák nedílnou součást sedačky. Tím pádem musí být záložní padák sbalen pouze do originálního vnitřního kontejneru, který k sedačce patří. Důrazně doporučujeme, aby záložní padák instalovala pouze zkušená a kvalifikovaná osoba. Co musím brát v potaz při vykonávání testu kompatibility?

  • Test kompatibility musí být vykonán po každé instalaci záložního padáku do sedačky. Sedačka musí během testu viset a test musí být vykonán v co nejrealističtějších podmínkách. Nestačí jen zatáhnout za páku – zkoušející osoba musí v sedačce sedět. V ideálním případě vykonává test sám pilot.

   

Další aktuality

PRODUCT PIPELINE 2020

Nové produkty ADVANCE na rok 2020

BIPRO 3 - nová tandemová sedačka

Nová ADVANCE tandemová sedačka, v prodeji již v dubnu